Koja hrana je bogata antioksidansima?

 Koja hrana je bogata antioksidansima?

Antioksidansi su spojevi koji se proizvode u tijelu i prisutni su u hrani. Pomažu u zaštiti vaših stanica od oštećenja uzrokovanih potencijalno štetnim molekulama zvanim slobodni radikali. Kada se slobodni radikali nakupljaju, mogu uzrokovati stanje poznato kao oksidativni stres. To može oštetiti DNK i druge važne strukture u vašim stanicama.

Istraživanja su pokazala da redovita konzumacija antioksidansa smanjuje mogućnost oštećenja stanica i posljedične pojave bolesti. U nastavku pogledajte popis 7 proizvoda bogatih antioksidansima.

1. Tamna čokolada

Na sreću ljubitelja čokolade, tamna čokolada je vrlo hranjiva. Sadrži više kakaa nego obična čokolada, kao i više minerala i antioksidansa. Na temelju FRAP analize, tamna čokolada sadrži do 15 mmol antioksidansa na 100 g, što je čak više od borovnica i malina koje sadrže do 9,2 odnosno 2,3 mmol antioksidansa na 100 g.

Tamna čokolada
Tamna čokolada je vrlo hranjiva i sadrži minerale i antioksidanse.

Osim toga, antioksidansi u kakau i tamnoj čokoladi povezani su s izvanrednim zdravstvenim prednostima, kao što je smanjenje upala i smanjenje čimbenika rizika za kardiovaskularne bolesti.

2. Borovnice

Iako su borovnice malokalorične, bogate su hranjivim tvarima i antioksidansima. Prema FRAP analizi, borovnice sadrže do 9,2 mmol antioksidansa na 100 g. Brojne studije čak su pokazale da borovnice sadrže najveću količinu antioksidansa među svim bobičastim voćem, voćem i povrćem.

Borovnice
Od svih bobica, borovnice imaju najviše antioksidansa.

Osim toga, utvrđeno je da antioksidansi u borovnicama, posebice antocijanini, smanjuju čimbenike rizika za kardiovaskularne bolesti, snižavaju razinu LDL kolesterola i krvni tlak.

3. Jagode

Proizvodi koji sadrže antioksidanse u velikim količinama uključuju i jagode. Osim antioksidansa, jagoda sadrži veliku količinu vitamina C. Na temelju FRAP analize, jagode sadrže do 5,4 mmol antioksidansa na 100 g.

Jagode
Jagode su pune antioksidansa i vitamina C.

Osim toga, jagode sadrže antioksidanse poput antocijana koji joj daju crvenu boju. Jagode s većim sadržajem antocijana imaju svjetliju crvenu boju.

4. Artičoke

Artičoke su ukusno i hranjivo povrće. U davna vremena ljudi su koristili njegovo lišće za liječenje bolesti jetre kao što je žutica. Artičoke su također izvrstan izvor vlakana, minerala i antioksidansa. Na temelju FRAP analize artičoke sadrže do 4,7 mmol antioksidansa na 100 g.

Artičoke
Artičoke su pune vlakana, ponekad se koriste za liječenje bolesti jetre.

Artičoke su posebno bogate antioksidansom koji se zove klorogenska kiselina. Istraživanja pokazuju da antioksidativna i protuupalna svojstva klorogenske kiseline mogu smanjiti rizik od razvoja određenih karcinoma, dijabetesa tipa 2 i kardiovaskularnih bolesti.

5. Maline

Na popisu namirnica bogatih antioksidansima nalaze se i maline. Ova bobica izvrstan je izvor dijetalnih vlakana, vitamina C, mangana i antioksidansa.

Maline
Osim antioksidansa, maline sadrže i vitamin c i mangan.

Prema FRAP analizi, maline sadrže do 4 mmol antioksidansa na 100 g. In vitro studija je pokazala da antioksidansi i druge komponente u malinama ubijaju 90% stanica raka želuca, debelog crijeva i dojke.

6. Kovrčavi kelj

Kovrčavi kelj križanac je i član skupine povrća uzgojenog iz vrste Brassica oleracea. Ostali pripadnici ove vrste su brokula i cvjetača. Kovrčavi kelj jedno je od najhranjivijih povrća na planeti.

Kovrčavi kelj
Kovrčavi kelj jedna je od najhranjivijih namirnica na svijetu.

Također je izvrstan izvor kalcija, važnog minerala koji pomaže u održavanju zdravih kostiju i igra niz važnih uloga u drugim staničnim funkcijama.

7. Mahunarke

Namirnice bogate antioksidansima uključuju mahunarke kao što su grah, leća, grah itd. Također sadrže visok sadržaj vlakana, koja mogu pomoći u održavanju normalnog rada crijeva, spriječiti proljev i zatvor.

Mahunarke
Mahunarke sadrže veliku količinu vlaknina, koje pomažu pri prebavi.

Kod kuće ćete pri ruci imati mnoge druge namirnice koje također karakterizira visok sadržaj antioksidansa. To su kikiriki, avokado, brokula, tikvice, luk, češnjak, čili, đumbir, jagode, kim, muškatni oraščić, batat, kadulja, zelena menta, paprena metvica, sjemenke sezama, kelj, zob, rajčica, kupus, špinat, bosiljak, klinčići , cvjetača, kivi i još mnoge druge.

Ne zaboravite ih uključiti u svoju prehranu na dnevnoj bazi!

Pročitajte također