8 najčešćih pogrešaka poduzetnika

 8 najčešćih pogrešaka poduzetnika

Otvorili ste vlastitu tvrtku, a posao ne ide. Zašto? U čemu ste pogriješili. U današnjem članku predstavljamo 8 pogrešaka zbog kojih poduzetnici početnici najčešće propadaju.

1. Loše istraživanje tržišta

Ako želite uspjeti u poslu, nije važno što volite, što ne volite raditi i što vas zanima. Broji se što se drugima sviđa i što su spremni platiti. Dakle, poslovna ideja mora biti stvarno dobra za vaše kupce i njihove potrebe. Najbolje je ako prvo imate priliku testirati tržište, odnosno provjeriti potencijal tvrtke. Također, nemojte držati svoju ideju za sebe, već razgovarajte o njoj i posavjetujte se s drugima jer će vam to dati neprocjenjive povratne informacije.

2. Loše financijsko planiranje

Bez pravilnog ulaganja neće biti niti zarade. Rijetke su tvrtke u kojima je dovoljan samo laptop ili vaš osobni automobil – često treba uložiti više.

Ne započinjite s radom bez dovoljno sredstava, čak i ako to znači da vam treba kredit ili trebate pronaći poslovnog partnera. Također, nikad ne očekujte da će se novac brzo okrenuti i za nekoliko mjeseci bit ćete u nevjerojatnoj zaradi – ostanite skromni i realni.

3. Pretjerana očekivanja i postavljanje nedostižnih ciljeva

Zapišite na papir svoje kratkoročne i dugoročne ciljeve i provjerite jesu li konkretni. Budite razumni i staloženo poduzimajte korake ka njihovom ostvarenju. Započnite skromno, a zatim nastojte povećati svoj tržišni udio.

4. Nedovoljno ulaganje u marketing

Ako želite prodati svoje proizvode, dio novca također mora ići na marketing. Kako će inače kupci znati što nudite i gdje? I zašto bi odabrali vas, a ne konkurenciju?

5. Zanemarivanje konkurencije

Inzistirate li na staroj ponudi dok je konkurencija najavila poboljšanja i nadogradnje? Svakako morate pratiti što rade vaši konkurenti da biste bili u toku i po mogućnosti korak ispred njih.

6. Imajte uredan odnos s dobavljačima

Dobavljači proizvoda koje nudite ili dobavljači materijala izuzetno su vam važni.

Dobavljač
Dobavljači proizvoda koje nudite ili dobavljači materijala izuzetno su vam važni.

S njima sklopite ugovor koji uključuje rokove isporuke i sve ostale važne informacije kako biste ostvarili dobre cijene i popuste. Ako nemate zaliha, neće biti materijala za rad i nećete moći konkurirati cijenama.

7. Ne ulažite bezglavo

Ulaganje u strojeve i materijale može biti veliko i teško ćete se iskopati iz dugova. Umjesto toga, vodite računa samo o najnužnijim stvarima i nemojte stvarati prevelike zalihe materijala.

8. Angažiranje pogrešnih ljudi

Angažirajte pouzdane ljude i prikladno ih platite. Isto tako što više ulažite u edukaciju zaposlenih kako biste se što brže prilagodili promjenama.

Pročitajte također