Kategorije
Internet

7 savjeta za učinkoviti e-mail marketing

Naš je poštanski sandučić svakodnevno preplavljen poštom raznolikog sadržaja – od prijateljskih čestitki do poslovnih poruka i pisama onih koji žele prodati određeni proizvod ili uslugu. Stopa pročitanih poruka koje su poslale tvrtke iz različitih industrija kreće se u prosjeku između 22% i 25%. Teško se istaknuti u ovoj poplavi, ali nije nemoguće. Zato je izuzetno važno kako vi kao tvrtka postavljate strategiju za e-poštu, jer svakako nastojite postići maksimalan uspjeh.

1. Naslov bi trebao privlačiti pažnju

Prilikom pregleda e-pošte često sudite njezin sadržaj prema adresi ili temi. Ako je naslov dosadan, generičan i ako ne privuče pažnju i ne potakne vas da pročitate poruku, odletjet će u smeće.

Upravo to morate imati na umu prilikom pisanja predmeta vaše e-poruke. Ovo je najvažniji element. Ako želite da primatelj otvori poruku i pročita je, prvi korak je zanimljiv naslov.

Tekst koji napišete u predmetu trebao bi biti kratak i zanimljiv. Trebao bi pobuditi zanimanje čitatelja za sadržaj i uvjeriti ga da otvori poruku. Sadržaj također treba biti jasan: važno je da bude u skladu s očekivanjima koje spominje naslov.

 2. Zanimljiv sadržaj koji ispunjava obećanja

Osim teme, važno je i pregledati tekst koji čitatelj vidi prije otvaranja poruke. Započnite tekst na zanimljiv način kako biste čitatelju dali dojam što ga očekuje u poruci – osim toga, potaknut će ga da pročita ostatak.

Sadržaj poruke prilagodite svojoj tvrtki. Dok dizajnirate svoju marketinšku kampanju putem e-pošte, razmislite o tome što zanima vašu ciljanu publiku, koji bi sadržaj pojedinci željeli čitati i što im možete ponuditi.

 3. Dodatna vrijednost za pretplatnike

Što dobivaju vaši pretplatnici? Zašto bi se uopće netko pretplatio na vaše poruke? To su pitanja o kojima morate razmisliti prije nego što započnete e-mail marketinšku kampanju. Morate dati pretplatnicima razlog da pročitaju poruku i nastave s radnjom koju želite da učine – bilo da se radi o kupnji ili posjetu vašoj web stranici.

4. Neka vaše poruke pričaju priču

Sadržaj poruke predstavite pričom, osmislite zanimljiv način da svoje proizvode predstavite u cijeloj priči. Ranije smo razgovarali o dodanoj vrijednosti koju bi vaša poruka trebala donijeti čitatelju. Kvalitetan sadržaj koji povežete s proizvodom ili uslugom i predstavite pričom  koja može učiniti čuda za vaše poslovanje.

5. Personalizacija i uspostavljanje odnosa s klijentom

Morate uspostaviti odnos sa svojim klijentom. Ne sa skupinom klijenata, već sa svakim pojedinačno. Pitate se kako je to moguće kod većeg broja pretplatnika?

Obratite im se imenom. To će vašu poruku učiniti osobnijom – čitatelju daje osjećaj da razgovarate samo s njim. Ne zaboravite nagraditi vjerne pretplatnike. Pošaljite im poruku na različite blagdane i rođendane i ponudite im poseban popust. To možete učiniti i s onim pretplatnicima koji već neko vrijeme čitaju vaše poruke (npr. na prvu godišnjicu).

Odnos s klijentom
Klijentom obratite se imenom. To će vašu poruku učiniti osobnijom.

Takvim porukama uspostavljate odnos sa svojim pretplatnicima, što može dovesti do redovitog čitanja poruka i posljedično izvrsnih rezultata. Sadržaj poruka također možete prilagoditi svakom pretplatniku pojedinačno. Pustite čitatelja da odabere sadržaj koji bi želio primati, a vi samo unaprijed dostavljate poruke s odabranim sadržajem.

6. Dinamična poruka

Uz sadržaj poruke, važan je i izgled i način prezentacije u poruci. Izgledom poruke želite kod čitatelja pobuditi ugodne osjećaje i potaknuti ga da pročita poruku. Važno je da poruka bude jednostavna za upotrebu. Ovdje uglavnom mislimo na boje, dizajn i izgled.

Dizajn bi trebao biti u skladu s grafičkom slikom tvrtke. Ako tijekom komunikacije upotrebljavate zelenu i ljubičastu, trebale bi i vaše poruke biti u istom stilu.  Sadržaj čitatelju možete predstaviti na različite načine: možete koristiti slike, tekst, kombinaciju ili čak videozapise.

7. Podsjetnik

Ako želite potaknuti određeni skup čitatelja da čitaju poruke, posjete web stranicu ili nešto drugo, pošaljite im podsjetnik. Često na njih zaboravimo, ali mogu biti vrlo učinkoviti. Važno je slijediti gornja pravila i za poruke s podsjetnicima. Morate biti oprezni da ne pošaljete generičku poruku koju pretplatnik lako može previdjeti.

Dakle, za uspješnu marketinšku kampanju putem e-pošte morate obratiti pažnju nekoliko važnih čimbenika. Ključno je započeti s pitanjem koje će privući pažnju primatelja i uvjeriti ga da otvori poruku. Kad to učini klijent, na redu je izgled i sadržaj. Poruke moraju biti dinamične i dosljedne. Moraju ispuniti obećanje koje ste dali klijentu i donijeti mu dodanu vrijednost. S klijentom morate komunicirati na personaliziran način i uspostaviti odnos s njim.

Ako slijedite gornje savjete, uspjeh vaše e-mail marketinške kampanje bit će zajamčen.